سنسورها, ماژول‌ها

آموزش کار با ماژول W1209 ترموستات دیجیتال

آموزش کار با ماژول W1209 ترموستات دیجیتال

ماژول ترموستات دیجیتال XH-W1209 دارای نمایشگر و کلیدهای کنترلی

 در این نوشته به آموزش کار با ماژول ترموستات W1209  می‌پردازیم. ماژول ترموستات کنترلر دیجیتال دما XH-W1209 یک وسیله کارآمد برای کنترل دمای محیط است. این ماژول امکان تنظیم دمای محیط را فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد یک وسیله را برای خنک کردن و یک وسیله دیگر را برای گرم کردن محیط به کار ببرید. با یک نمایشگر دیجیتال سه رقمی و کلیدهای کنترل، کنترل دما به آسانی امکان‌پذیر است.

ویژگی‌های کلیدی:

  1. ولتاژ کاری: ماژول کنترلر دما W1209 با ولتاژ کاری ۱۲ ولت عمل می‌کند.
  2. رنج اندازه‌گیری دما: این ماژول قادر به اندازه‌گیری دما در رنجی از -۵۰ تا ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد با دقت ۰.۱ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.
  3. خروجی رله قدرتمند: دارای خروجی رله با ظرفیت ۱۰ آمپر، قابلیت استفاده از ترموستات XH-W1209 برای کنترل دستگاه‌های خنک‌کننده یا گرم‌کننده را فراهم می‌کند.
  4. سنسور دمای ضد آب: این ماژول دارای یک سنسور دمای دقیق است که دما را به دقت اندازه‌گیری می‌کند.
  5. تنظیمات قابل تنظیم: با کلیدهای کنترل Set، + و – می‌توانید تنظیمات ماژول را به آسانی تغییر دهید.

 

مدهای کاری و پارامترهای قابل تنظیم در کار با ماژول ترموستات W1209

شما می‌توانید برای کار با ماژول W1209 از مدهای مختلف کاری آن استفاده کنید. ماژول XH-W1209 سه کلید کنترل دارد: کلیدSet،کلید + و کلید –. با نگه داشتن کلید SET به مدت دو ثانیه، شما به یک منوی تنظیم دستگاه ورود می‌کنید که هفت گزینه تنظیمی را نمایش می‌دهد. این گزینه‌ها به صورت P0، P1، P2، P3، P4، P5، و P6 نمایش داده‌می‌شوند.

 

آموزش کار با حالت‌های مختلف ماژول W1209

حالت‌های مختلف ماژول W1209

در این حالت، عملکرد کنترلر دما را در دو حالت مختلف، یعنی خنک کننده (Cooling) با نمایش حرف C و گرم کننده (Heating) با نمایش حرف H تنظیم می‌نماییم. اگر ترموستات را بر روی حالت C تنظیم کنیم، به محض کاهش دما از حد تعریف‌شده، رله فعال خواهدشد. اگر از سوی دیگر ترموستات را در حالت H تنظیم کنیم، به محض افزایش دما از حد تعریف شده، رله نیز فعال خواهدشد.

در این حالت، شما می‌توانید تلورانس حساسیت را تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر دما را روی ۱ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و دمای مطلوب ترموستات ۲۰ درجه سانتی‌گراد باشد، رله در دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد (۲۰C + ۱C) غیرفعال می‌شود. دوباره رله زمانی که دما به ۲۰ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کند، فعال می‌شود.

در این حالت، شما می‌توانید بیشترین حد دما را تنظیم کنید، با این وجود، حداکثر دما نباید از ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد بیشتر باشد.

در این حالت، شما می‌توانید کمترین حد دما را تنظیم کنید، اما دما نباید از -۵۰ درجه سانتی‌گراد کمتر باشد.

در این حالت، شما می‌توانید ترموستات را مانند یک ترمومتر دقیق تنظیم کنید. اگر دماسنج کالیبره‌شده ندارید، باید دما را روی ۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. این کار با دقت ۰٫۱ درجه سانتی‌گراد انجام می‌شود.

در این مرحله، شما می‌توانید زمان تاخیر اولیه را بین ۱ تا ۱۰ دقیقه تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر آن را بر روی ۱ دقیقه تنظیم کنید، پس از فعال شدن رله، تا ۱ دقیقه پس از عبور از دمای مشخص‌شده، رله فعال خواهدشد. این حالت مناسب برای دستگاه‌هایی مانند دستگاه جوجه کشی است.

در این حالت، ابتدا برد را خاموش کنید و سپس مجدداً روشن کنید. سپس با فشردن کلید “Set” وارد تنظیمات شوید و دمای مورد نظر را تنظیم کنید. هنگامی که دما از حد تعریف‌شده بالاتر برود، آلارم فعال خواهدشد و نمایشگر دما دیگر نمایش داده نخواهدشد.

دیدگاهتان را بنویسید